איך בלי קשרים ובלי יח''צ הצליח אמן מהפריפרייה להיות משודר בערוץ 2?

 אופיר נפקר הצלחה ללא חברות תקליטים
כיצד ללא גב של של חברות תקליטים גדולות וללא אמרגנים בלי קשרים בתעשיית המוזיקה וללא יחסי ציבור, הצליח אמן הפריפרייה להיות משודר בערוץ 2?
בשנים האחרונות חל כרסום משמעותי בעוצמתן של חברות התקליטים. אם בעבר אמן שלא היה חתום בחברת תקליטים, לא היה לו סיכוי להגיע לאפילו להשמעה אחת ברדיו, הרי שכיום מרבית האמנים מנהלים את ענייניהם ללא חברת תקליטים גדולה. מדוע זה קורה, ולמה חברות התקליטים שעד שנות ה- 90 שלטו באופן מוחלט בשוק המוזיקה, איבדו מכוחם?


ישנו  שיר שיצא לאור ב 1979ונקרא Video Killed the radio Star, כלומר כוכב הוידיאו הרג את כוכב הרדיו. השיר בישר תקופה חדשה שבה לויזואל ולמראה של הזמרים יש משקל לא פחות מאשר לקול ולמוזיקה. אז החל עידן הוידיאו של ה MTV. כך תוכנת נאפסטר שיצאה לאור בראשית שנות ה – 2000 הרגה את מכירות הדיסקים. אמנם ברכות ולאט לאט. נאפסטר היתה החלוצה בתוכניות שיתוף הקבצים ולראשונה גולשים היו מסוגלים לחפש שירים ולהוריד אותם תוך זמן קצר אל המחשב האישי שלהם. במושגים של לפני 10 שנים היתה זו מהפכה של ממש. בהתחלה עוד חברות התקליטים ניסו להתנגד, ונאפסטר נסגרה בצו בית משפט. אך בעקבות סגירתה קמו ועלו יורשים חדשים שעשו עבודה אפילו עוד יותר טובה מאשר עשתה נאפסטר. מאז לא ניתן ממש לעצור את התופעה. חברות התקליטים שהיו האימפריות הגדולות של תעשיית המוזיקה, קרסו בזו אחר זו. חברת התקליטים הד ארצי שהיתה בקשיים גדולים, קיבלה בזמנו זריקת החייאה מיעקב נמרודי, שהזרים 30 מיליון שקלים על מנת להחיות את הסוס המת. אבל גם זה לא הועיל.


תעשיית המוזיקה היא עסק כלכלי לכל דבר, ועסק שמפסיד לאורך זמן בסוף נסגר. עתידן של חברות התקליטים הנוכחיות שעדיין שורדות לוטה בערפל. כדי שיוכלו להמשיך ולשרוד ואף להרוויח הן חייבות להגדיר את עצמן מחדש. אם בעבר תפקידה של חברת תקליטים היה להפיק דיסק ברמה מקצועית ולשווק אותו, הרי שכיום חברה כזאת צריכה גם לייצג את האמן במופעים, להרוויח מהופעות האמן, לחתוך נתח גדול מהכנסות הסלולר, דהיינו הורדות של רינגטונים טרוטונים ותמלוגים. כמו כן לשווק את שיריו של האמן כמוזיקה לפרסומות מסחריות, וכל זאת על מנת לייצר הכנסה שאינה תלויה בכמות מכירות הדיסקים. שכן אלה במרבית המקרים, זניחים ואינם משמעותיים.


אופיר נפקר הקים לייבל עצמאי שנקרא "יופיר". באמצעות הלייבל הפרטי הזה הוא מפיק את שיריו המקוריים, ואף משווק אותם באמצעות האינטרנט, והמדיה האלקטרונית, ובהצלחה רבה - הקליפ "הפעם כן" זכה לשידורים רבים בשידורי רשת ערוץ 2, ואף לתגובות מאוד חמות מקהל מעריצים הולך וגדל.

0 Responses to “איך בלי קשרים ובלי יח''צ הצליח אמן מהפריפרייה להיות משודר בערוץ 2?”:

Leave a comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More