דברים שלא ידעתם על אופיר נפקר

אף על פי שמרבית שנותיו ואף ילדותו עברו בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון, אופיר נפקר נולד בקריה תל אביב. בעודו תינוק בן שנה הדרימו הוריו מהעיר הגדולה, אל השכונה הקטנה והשקטה. אופיר נפקר זוכר את עצמו מאז ומתמיד מוצא מפלט נחמה ואהבה גדולה במוזיקה. כאשר שאר הילדים שיחקו במשחקי כדור, הוא התאמן שעות ארוכות בנגינה באורגנית, תירגל פיתוח קול, למד אקורדים ותווים וניגן ללא הרף.

הוא כותב מלחין מעבד ומפיק מוזיקלי, ואת אלבום הבכורה "חיים שלמים" הפיק בעצמו יחד עם המפיק מוסף, ואף ניגן בחלק מהכלים. אלבום הבכורה הופק והוקלט במשך תקופה של כמעט שנתיים. אופיר ניחן ביכולות הלחנה יוצאות דופן, הוגה רעיונות מוסיקליים נפלאים ומוציא תחת ידו לחנים מדהימים ביופיים.


ב 2010 יוצאים לאור דואט של אופיר נפקר והזמרת- יוצרת קרני פוסטל, והשיר המלאכים בו משתתף ערן צור בנגינת גיטרה בס. שני השירים מתקבלים על ידי הקהל באהבה רבה, ולצפיות מדהימות באתר YouTube (נכון לכתיבת שורות אלה הדואט מה חשוב זוכה ללמעלה מ 75,000 האזנות, ואילו לשיר המלאכים מאזינים למעלה מ 18,000 אנשים) תחנות רדיו רבות מגלות עניין בשירים ומשדרות אותן במסגרת רצף שידוריהן, כמו כן אופיר מתראיין בתחנות רדיו רבות ומדבר על הסינגל המלאכים.



אם נחזור אחורה בשנים, נגלה שכבר בגיל צעיר מאוד, בעודו נער, אופיר נפקר נחשף לציבור באזור מגוריו בשיר שנקרא "ראשון לציון שלי" שאותו כתב והלחין. השיר זכה לאינספור שידורים בתחנת הכבלים המקומית והפך להימנון העיר החדשני והאלטרנטיבי. באחד הימים פנתה אישה מאוסטרליה לנפקר וביקשה ממנו לכתוב מוזיקה עבור סרטון חדש שהיא מפיקה בשם One Mind One Voice. הוא נעתר בשמחה לבקשתה של קרי באודן האוסטרלית וכך נוצר סרטון  בנושא שלום עולמי, שזכה לצפיות מכל רחבי העולם. בעזרת הסרט גוייסו תרומות בסך מיליון דולר למען ילדים רעבים.

אופיר נפקר הוא גם קרוב משפחה של הזמרת המצרייה לילה מוראד, אשר שורשיה המוקדמים בעירק.
סלים רביע ז''ל – סבו של אופיר נפקר – ולילה מורד היו בני דודים. שנים ארוכות נשמר הסוד אודות לילה מוראד ורק הסבא והסבתא ידעו על כך. הסיבה לקשר השתיקה היא העובדה שלילה מוראד התאסלמה. במשפחה דתית כגון זו, היה זה מעשה שלא ייעשה, ומאותו הרגע, הם התכחשו לקיומה, והכחישו כל קשר אליה. אבל באחד הימים ברגע של משבר הודה הסבא על הקשר המשפחתי, והסבתא ז''ל אף אישרה את הדברים.

0 Responses to “דברים שלא ידעתם על אופיר נפקר”:

Leave a comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More