ביוגרפיה

אופיר נפקר הוא זמר ומפיק מוזיקלי. את דרכו במוזיקה החל בגיל מאוד צעיר. בשעה שחבריו שיחקו והשתעשעו, הוא האזין למוזיקה וניסה כוחו בנגינה באורגנית קטנה שקיבל ליום הולדתו ה 10. לאחר מספר שנים, נפקר הנער כבר למד נגינה בצורה מסודרת למד תווים ואקורדים ואף פיתוח קול. 
Ofir Nafkar
אופיר משתף פעולה בכתיבת והלחנה יחד עם אחיו יוסי נפקר. "שיתוף הפעולה בינינו מדהים" אומר אופיר "כאשר יוסי ואני כותבים יחד שירים עפים ניצוצות, כל אחד מעלה רעיונות והיצירה מגיעה לשיא". יוסי נפקר אומר: "בתור מוזיקאי אני אף פעם לא מפסיק להתפעל מיכולות ההלחנה של אופיר. הבחור הזה מוכשר בטירוף. יש לו רעיונות מוזיקליים גאוניים." 

התפרסם לראשונה כנער בעיר הולדתו ראשון לציון, לאחר שהלחין ושר את השיר  "ראשון לציון שלי"

אלבומו הראשון של נפקר, שנקרא  "חיים שלמים" זכה לביקורות ותגובות נלהבות. האלבום הופק על ידי משה יוסף ואופיר נפקר עצמו. במקביל כתב מוזיקה לסרט  
One Mind One Voice, אשר בזכותו גויסו כמיליון דולר לילדים רעבים בעולם. 

הוציא לאור את הדואט "מה חשוב" יחד עם הזמרת קרני פוסטל, כאשר השתתפו בהפקה גם הזמר והמוזיקאי ערן צור, והמוזיקאי ערן וייץ. באותה השנה יצא לאור קטע אינסטרומנטלי מיוחד, אשר הופץ בלעדית ביוטיוב. הקטע המוזיקלי נקרא – The Last Train, אשר הוקדש לזכר ששת המיליונים בשואה. 

הקליט דואט עם אהוד בנאי  "רחוב האגס אחד"

שיר שכתב בהשראת שירו של אהוד בנאי. בנאי שר וניגן בגיטרה.

אופיר נפקר הוא נצר לזמרת לילה מוראד. הקשר המשפחתי נובע דרך סבו של אופיר נפקר, סלים רביע.


הקשר של אופיר נפקר לזמרת לילה מוראד
לילה מוראד וסבו של אופיר נפקר - סלים רביע ז''ל - (שהיה חזן ופייטן בבגדאד ) היו בני דודים. על סבו של אופיר נפקר - סלים רביע - מספרים שהיה בעל קול יוצא דופן ושר בפני קהל של למעלה מאלף  איש ללא מערכות הגברה וסאונד, וקולו הדהד את ההיכל.  
אופיר נפקר מספר: "הייתי ילד קטן ובכל יום שישי היה מוקרן סרט בערבית. ותמיד כשהיתה השחקנית לילה מוראד היו רצים טלפונים במשפחה, ודוד שלי היה מגיע במיוחד לבית סבא וסבתא ובסערת רגשות ביקש מהם לפתוח את הטלוויזיה אפילו שכבר נכנסה השבת. הם היו מתלחשים ביניהם, וגם אמא שלי היתה בין המתלחשים כמסתירים סוד כמוס. וברגע שאחי יוסי נפקר ואנוכי שאלנו אותם מדוע הם כל כך מתלהבים ממנה ועושים רעש גדול בכל פעם שהם רואים אותה, הם לא הגיבו ואמרו סתם. 
עד שפעם אחת אמא שלי בטעות פלטה שהיא היתה קרובת משפחה. יום אחד הצגנו בפני סבא,סלים רביע, שאלה שהסעירה אותו מאוד. שאלנו אותו : "מה הקשר שלך לשחקנית הזאת לילה מוראד, שמענו שהיא מהמשפחה שלך. סבא עיקם את הפרצוף ולא השיב. הוא מאוד אהב אותנו ולבסוף אמר בכעס שהוא לא רוצה לדבר על זה , ושהיא מתה כבר מזמן כי היא התאסלמה. 
כל זאת הוא אמר בשפה הערבית, ולמזלנו הבנו את דבריו. מכיוון שאחיו יוסף רביע זצ``ל, שהיה בין חכמי בגדאד שהיה דיין ידוע בבגדאד וראש ישיבת "מנחת יהודה" בירושלים. לכן סבי ראה בחומרה את המעשה שעשתה לילה ולא היה מוכן שיזכירו את שמה בבית.
לילה מוראד
אודות לילה מוראד
אביה של לילה מוראד היה מוזיקאי עיראקי, נגן עוד שעבד בתזמורת והוזמן לנגן במצרים. באחת מהופעותיו במצרים התלוותה אליו לילה הילדה, שהיתה יפה מאוד. בעת ההפסקה באחד המופעים שרה לעצמה לילה הילדה. אנשי התזמורת הופתעו מהקול הצלול והנעים שבקע מגרונה ומאוד התפעלו, וביקשו מאביה שיעלה אותה לבמה לשיר. אחד הנגנים אמר: "יש לך בת כל כך יפה שניחנה בקול כל כך צלול ומקסים, למה שלא תהיה זמרת?" לילה לא התביישה והחלה לשיר. ההפתעה היתה רבה כאשר פרץ מתוך גרונה קול צלול ומקסים ששבה מייד את לב הקהל. עד היום יש האומרים שלילה מוראד היא הגרסה הנשית לפריד אלאטרש.

לילה נשארה במצרים, התפרסמה במהירות והפכה להיות שם גדול במוזיקה הערבית. עם השנים פיתחה קריירה מאוד מצליחה. בתקופת שהותה במצרים הכירה את שחקן הקולנוע המצרי אנואר וואג`די שהיה כוכב מפורסם בכל ארצות ערב. בין השניים התפתח רומן והאהבה פרחה. הקשר הרומנטי ביניהם היה בעייתי מכיוון שאנואר היה מוסלמי ואילו לילה יהודיה, בת למשפחה דתית.
אנואר ביקש מלילה שתתאסלם למענו כדי שיוכל לשאתה לאישה. לאחר נישואיהם לילה החלה לככב בסרטים יחד עם בעלה.
בין סרטיה הידועים - לילה נערת הכפר (משנת 1941).

לאחר שהתאסלמה, הושפעה אחותה ואף היא המירה את דתה והתאסלמה. מיותר לציין שהמשפחה הקרובה ההמומה ראתה זאת בחומרה רבה וניתקה כל קשר עם שתי הבנות. הקריירה של לילה שגשגה ופרחה והגיעה לשיאים חדשים. עכשיו לא רק שהיתה זמרת כוכבת אלא גם שחקנית מאוד מפורסמת. כל כך הצליחה עד שהפכה להיות המתחרה ויריבתה של הזמרת האגדית אום כולת`ום. למרות זאת חייה לא היו מתוקים מדבש. 

בעלה שחקן הקולנוע המפורסם בגד בה עם שחקניות צרפתיות ולילה לא הרתה לאנואר העקר. לבסוף השניים התגרשו, לילה מוראד נישאה לגבר אחר הביאה ילדים לעולם ופרשה מעולם המוזיקה והבמה. על אף חיי הזוהר הפרסום הרב והכבוד הגדול שחלקו לה, לא נהנתה לילה מוראד מחיים טובים. סיפורה של לילה נשמר כסוד בין בני המשפחה אשר מיעטו לדבר בעניין מהסיבה שהתביישו בעובדה שבחורה יהודיה ממשפחה דתית אדוקה, משפחה של רבנים מפורסמים ודיינים, התאסלמה. הבושה והמבוכה היו כה עזים עד שלא העלו את שמה על דל שפתם, ואף כאשר מישהו אחר שאל אודותיה חתמו את שפתיהם והכחישו כל קשר אליה. מרגע שהתאסלמה - מבחינתם לילה נחשבה כמתה.

השיר  "הפעם כן"  מתוך האלבום חיים שלמים (קליפ ששודר בשידורי רשת ערוץ 2):

0 Responses to “ביוגרפיה”:

Leave a comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More