רוג'ר הודג'סון - אמנים המשפיעים על אופיר נפקר

אחד האמנים המשפיעים ביותר על אופיר נפקר כמוזיקאי ואמן, הוא רוג'ר הודג'סון. בספטמבר 2006 הופיע רוג'ר הודג'סון במונטריאול קנדה בפני קהל צופים נלהב. ההופעה תועדה בדי.וי.די מרשים המוכיח מעל לכל ספק שרוג'ר הוא מגה כוכב בעל כישורים מוזיקליים יוצאי דופן. 

רוג'ר הודג'סון הוא יוצא להקת הרוק הפרוגרסיבי - סופרטרמפ, (שבשנת 1979 מכרה 18 מיליון עותקים מהאלבום "ארוחת בוקר באמריקה" ) ואחראי לכמה מן הלהיטים הגדולים של הלהקה כמו למשל The Logical Song Breakfast in America ועוד רבים וטובים. 

הודג'סון עולה לבמה בחולצת משי לבנה, ובנגינת קלידים מהפנטת, מתגלה כמוזיקאי בוגר ובעל ניסיון. מייד רואים ומרגישים שהוא נהנה מכל רגע ורגע של ההופעה. השקט הנפשי שלו מקרין חום ורוגע לקהל, והביצועים יפהפים ונשמעים מעולה למרות שאת כל ההופעה מחזיק רוג'ר יחד עם נגן נוסף (ארין מקדונלד). 

קולו הגבוה הפלצטי משהו נוגע ופוגע פעם אחר פעם וכובש את לב הקהל הצמא לשמוע עוד ועוד מהקלסיקות הנפלאות שמבצע האמן הלא צעיר.


במהלך המופע מדבר הודג'סון אל הקהל ואומר שהוא יודע שלחלק מהם יש יחסים מאוד מיוחדים עם שיריו. ושגם לו עצמו יש יחסים מיוחדים עם שיריו. הוא מכריז שהוא נהנה היום מהשירים הללו אפילו יותר מהתקופה בה כתב אותם. 

רוג'ר מדלג ומחליף בין פסנתר לאורגן חשמלי גיטרה אקוסטית וגיטרה חשמלית. בכולם הוא מפליא לנגן.  כבר בשיר Give a Little Bit הקהל קם על רגליו ומריע לאורך השיר כולו במחיאות כף סוערות. אחריו מגיע Lovers in The Wind המקסים עם נגינת פסנתר יפהפייה של רוג'ר. הוא גם מבצע שיר חדש שטרם הוקלט ומכריז שאם יאהבו וירצו אז הוא גם יקליט את השיר לאלבומו הבא.


לפני שהוא ניגש לבצע את הלהיט הענק "ארוחת בוקר באמריקה" הוא מספר לקהל בחן רב שאת השיר הבא הוא כתב כאשר היה בגיל העשרה (משהו כמו בגיל 17) וחלם להגיע לאמריקה הגדולה, והוא לא חשב שלעולם זה יקרה. 

כעבור 10 שנים הוא הפיק את השיר הזה בלוס אנג'לס. ושזה מדהים איך שהדברים מתהפכים. ללא ספק רוג'ר הגשים את החלום הזה ובעוצמה רבה. ואכן השורות מלאות הכמיהה בשיר ארוחת בוקר באמריקה בנוסח – רוצה לטוס בג'מבו, לחצות את המים, רוצה לראות את אמריקה, לראות את הבנות בקליפורניה – מתגשמות במלואן. מי אמר שחלומות גדולים לא מתגשמים?

0 Responses to “רוג'ר הודג'סון - אמנים המשפיעים על אופיר נפקר”:

Leave a comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More